Monday, January 05, 2009

Juicepresshelvete!

Jag brukar inte svära på bloggen men nu... Ojojoj.

I helgen köpte jag en Juicepress på Ica Maxi i Skövde. Nu när jag väl är tillbaka i Göteborg tänkte jag testa denna mirakelmaskin.

Jag laddade upp genom att köpa 2kg apelsin. Mumma!

Maskinen höll i några sekunder och gav mig 1/4 apelsins saft.... Jävla helvetesmaskin! Den bara dog medan jag använde den och sen vill den inte starta mer. Jag har provat i flera olika vägguttag, låtit den stå och vila, plockat isär kitet, tryckt på alla tänkbara sett men icke! Den är död.

Så nu sitter jag här... Med närmare 2kg apelsin.

6 comments:

Anonymous said...

Det är så det går när man köper en juicepress som "bara är hälften så dyr". :P

Anonymous said...

Du skulle köpt en på ullared! Det gjorde jag och hej vad bra den funkar :D

Tirja said...

Jo ibland så uppdaterar man lite väl ofta kanske hehe ^^
Fast andra gpnger går det flera dager nästan veckor i mellan :P
beror väl på hur mycket man har att skriva om det ;P

Anonymous said...

hihihi, vilka bekymmer du råkar ut för..;) var det någon garanti på pressen åtminstone? :P

Arcade Berg said...

Nja, det är det om jag åker till Skövde eller söker upp en Ica Maxi i GBG antar jag. Men det är inte värt det. Jag slänger skiten... Fy fan.

David Lundvall said...

Hahahha! :)

Den har en uppgift i sitt miserabla liv - att pressa fram lite juice. Så går den och dör.

Bra att du tog den sämsta.. :(