Thursday, January 24, 2008

UnrealEd

Först och främst, R.I.P Heath Ledger. Riktigt tråkigt att han dog. Skulle föredragit att ett U-land någonstans hade dött ut istället, om jag var tvungen att välja. En rejäl tur dock att inspelningen av Dark Knight är färdig och den ligger i postproduktion.

Vidare har jag till sist införskaffat en Xbox 360 tillsammans med Mass Effect. Därefter har jag mest köpt XBLA-spel. Riktigt mysig maskin men jag föredrar ändå PS3:an. Den känns... solidare. Både känns bra, mycket bättre än Wii men på något sätt känns PS3 mer allvarlig och funktionsduglig än 360:n.

Så adda KizoziK på er kompislista till 360:n.

Nu när våren igång så är det tänkt att det är examensarbete som ska ta upp åtta timmar om dagen. Så kommer inte fallet vara för mig. Jag ska utföra "exjobbet", jag ska utföra det bra, jag ska se till att alla involverade parter blir nöjda men några timmar per dag under hela våren kommer även dedikera till att arbeta med leveldesignverktyget UnrealEd till Unreal Tournament 3.


Från början var det tänkt att jag och en kompis skulle sitta ihop på skolan och arbeta med Gears of War (PC) men när spelet väl är installerat på två skoldatorer med hjälp av ett admin-konto så visar det sig att spelet bara går att starta som administratör! Detta är priviligier studenter aldrig under några som helst omständigheter kan få, så då var den idén körd. Men idag provade vi med Unreal Tournament 3 och det fungerar som det ska.


Det verkar även som det är några st. som laddat ned och provar ROPE från www.ropegame.com
Tyvärr är det fortfarande några kinks som måste lösas i versionen som ligger online. De allvarligaste är redan löst på ett lokalt plan, så de uppdateringarna kommer med i nästa release som bör komma nästa vecka på hemsidan.

ROPE var verkligen ett roligt projekt som några st. av oss inte är redo att släppa helt ännu, så vi arbetar fortfarande på det varje dag för att försöka göra det ännu bättre!

No comments: