Tuesday, January 29, 2008

XBLA och PSN

Jag vill verkligen arbeta med små spel.

Små spel som man får tag på Xbox Live Arcade och i Playstation Store för 40-100:-/st är enligt mig det som är absolut roligast att spela.

Jag säger inte att det är de bästa spelen men det är sannerligen de roligaste. Det enda de måste klara sig på är att det ska locka direkt och det ska vara roligt att spela. Det kan inte förvänta sig att leverera en story på 40h och inte heller grafik som får Crysis att verka föråldrat. Det är just det som är chamrn!

Redan har jag spenderat omkring 500:- på småspel till krysslådan och i fredags köpte jag det senaste tillskottet till PS3, Pixeljunk Monsters. Det är ett Tower Defence-spel i supergullig stil tänkt att locka asiater. (I'm not making it up.)


Bara för några timmar sedan köpte jag även fulla versionen av Heavy Weapon: Atomic Tank till Xbox 360 för 80:-. Jag är inte säker på att det var värt pengarna egentligen men det är så sanslöst roligt, så jag ångrar det inte.

Jag låter följande video tala för sig själv.



Jag blir helt lyrisk av alla dessa små underbara produkter! Det är såhär spel ska vara! Konkreta! Roliga! Glada!

No comments: