Sunday, November 16, 2008

Final Fantasy VI - Terra Theme

Bloggade precis på arcadeberg.com och kände att jag borde skriva av mig lite här också.

Jag har varit i Skövde i helgen och hälsat på. Igår råkade jag och tjejen se några minuter av en svensk skräpserie som heter Andra Avenyn. Är det kanske någon här som ser på det? I så fall, fy på dig!

Men jag blev faktiskt lite glatt överraskad i en sen. Eller i två faktiskt när jag tänker efter.

Den första scenen jag blev glad av var när en fjant kollapsade pga. att han käkade bakverk med nötter i. Tyvärr dog han inte... Men tur i oturen för i följande sjukhusscen så spelades lite plinkeliplånkmusik. Jag kände direkt igen melodin för det var ingen mindre än Final Fantasy VI, Terras temalåt, pianoversion. En av mina absolut favoritmelodier och jag blir mycket glad när jag märker att svensk television på SVT tar in japansk spelmusik!

Det finns hopp för svensk TV!

No comments: