Sunday, November 02, 2008

CGI-filmer

Äntligen är jag av med känslan att känna att jag ligger efter i CGI-filmvärlden. I helgen har jag till slut sett Kung-Fu Panda och Wall-E.

Kung-Fu Panda är en helt galet trevlig film och erbjöd mig ganska precis vad jag hade förväntat mig. 4/5 på filmtipset, näst intill en 5:a. Jag skulle kunna se om den på momangen!

Wall-E däremot... Är en besvikelse. Då Pixar kom med en ny film väntade jag mig inget mindre än ett storverk men tyvärr misslyckas den med att imponera inom så många områden. Wall-E är underbar. Han är urgullig, lyckas förmedla sina känslor med hjälp av kroppspråk och en väldigt begränsad synthersizer-röst men utöver det kändes den inte mer än "okej". Det är en bra film, for sure men tyvärr har Pixarfilmer en mycket högre standard de måste nå för att inte göra mig besiken. 3/5 på Filmtipset.


No comments: