Tuesday, July 31, 2007

Gaia Online

En god vän gav mig ikväll en länk till ett community med fokusering på avatarinställningar, online-umgänge, pyssel, gulliga saker och simpla spel.

Gaia Online - http://www.gaiaonline.com

Jag är en sucker för gulliga saker så jag tänkte; varför inte och har därför nyligen registrerat mig där med användarnamnet KizoziK. Jag försökte först använda mitt vanliga nick "Kizo" men det gick inte, av följande skäl:

Your username is too similar to an existing username.

What!? För likt ett existerande namn? Dvs. det är inte upptaget men väldigt likt något?! Vad i hela friden ska de göra när de får för många använda då?! För övrigt fick jag samma resultat när jag provade "Arcade".

Man kan handla saker, spela spel, posta i forum, göra quests, skaffa hus, vänner, osv. osv. Det hela känns väldigt... "Asiatiskt Community"?

Hittills har jag inte köpt så mycket nya saker. Jag köpte lite vitlök och svarta orkidéer till en man, eftersom det är ett quest, annars har jag bara köpt ett par handskar som jag inte lyckas ta på mig av någon anledning.

Just nu så håller jag på att köpa hus och ska välja vart det ska placeras men jag vill gärna vara granne med min vän som gav mig länken, dock har han gått och lagt sig och jag har ingen aning om vart han bor... Jag kanske borde vänta tills imorgon och fråga honom?

Såhär ser jag ut just nu.

Det värsta är att jag tror att, trots ett ganska segt tempo, mycket väntetid, en del buggar, så kommer jag nog spendera ganska många timmar om nätterna med detta ett tag framöver.

Förresten, auktionen för PSP:n med God of War-tema som jag skrev om tidigare är slut nu. Priset landade på US $1725.
Dvs. lite över 11 500kr.

Edit:
(Kl. 03:20 - Lite över en timme senare.)

Jösses vad tråkigt det är! Har provat ett par av spelen nu, skaffat bil och kollat lite mer på forumen. Jag kommer då inte spendera mer tid på det i natt, det är en sak som är säkert. Det är väldigt långsamt allting och de flesta jag sett på forumen verkar vara 3-12 år, dömma av vad de skriver, hur de skriver och deras sätt att hävda sig.

Kanske är roligare sen, när man har "vänner" och/eller spelar de där spelen med folk man känner.

No comments: