Saturday, July 28, 2007

Mainstream

Klockan är för lite för att jag ska kunna somna just nu verkar det som. Minutvisaren slog förbi två för ett tag sedan, kanske måste den få gå ett varv till.

Jag låg alldeles nyss i sängen och funderade över vad jag skulle göra för att få tiden att gå och kom fram till att starta en blogg som alla andra kanske skulle fungera. Jag äger flertalet egna domäner redan, som bland annat kizozik.com, gamedesigner.info och grymling.com så man kan undra varför jag inte startar en blog på någon av dem. Svaret är simpelt:

Blogger = Google
Google = Nr.1
Nr.1 = Good enough

Det finns inget behov för mig at ha något fancy när det gäller en vanlig, svensk blog. Att blogga är mainstream och jag är den inte den som vågar vara annorlunda.

För ett litet stund sedan slutade en bisarr spansk film på TV från -86 med Antonio Banderas på SVT. Två personer tände på att mörda och Banderas karaktär var bara allmänt galen. Det blev en tvåa på filmtipset.se (Användarnamn: Kizo) så nu har jag betygsatt 1393 filmer. Det kommer vara minst 1394 på måndag kväll då jag sett The Simpsons-filmen på bio. Jag bokade biljetter idag. Jag förväntar mig att ge den en fyra.

Annars har idag mest gått ut på att åka omkring på Internet för att kolla upp HDTVs och irritera mig på Per Gessle. Den jäveln hade konsert i parken alldeles utanför min balkong, så dagen har bestått av att lyssna på deras sound checks då han ropade "Hallå!" medan kvällen bestod av hans försök till musik och sång. Tur att lägenheten är ganska ljudisolerad i alla fall.

Jag har även provat Heavenly Sword-demot till Playstation 3 idag men jag blev inte allt för imponerad. Ganska roligt men jag känner inget behov att köpa det på release. Jag längtar mycket mer till Hot Shot Golf 5 och Assassin's Creed men framför allt; Little Big Planet!

Imorgon borde jag spendera dagen med att skriva på designdokument för diverse idéer jag har men jag tror det kommer bli mest städning, anime och Castlevania: Symphony of the Night istället.

No comments: