Friday, November 30, 2007

Dags för examensarbete

Det är sannerligen dags för examensarbete snart.

Det är det sista arbete man skriver innan man får ut sin kandidatexamen från Högskolan/Universitetet. Jag gör mitt bästa för att få en "praktikplats" på något redan etablerat spelföretag och har sökt på 8st. olika i Sverige.

De flesta "big shots" har låtit bli att svara medan andra sagt att de återkommer... Right.

Jag har i alla fall två intervjuer kommande vecka för spelföretag här i Skövde. Förhoppningsvis går allt väl och jag får en plats på någon av dem.

Ett av dem bad om att få arbetsprov, så jag valde att skicka in ett tidigare spel jag och en grupp människor här på högskolan gjorde, Gaiagony. I mitt huvud var det en katastrof som inte nådde hela vägen men nu när jag spelat det igen så märker jag att det faktiskt är en riktigt bra idé som jag är stolt över! Jag är toksugen på att försöka hitta folk för att försöka utveckla det igen, fast bättre och längre!

Och jag har fler goda nyheter; jag har nu kommit helt ikapp på Naruto-mangan! Därför behöver jag inte längre riskera spoilers och jag slipper vänta på den otroligt långsamma animen. Good times.

Dessutom har jag nyligen fått hem Unreal Tournament 3 Limited Collector's Edition efter en förbeställning. På Webhallen stod att man skulle få med 10+h träningsmaterial till UnrealEd, Unreal's Level Editor. Och jag kan inte säga att de ljög, man fick med över 20 timmar! Helt klart ett bra köp!

En sista sak jag skulle vilja uppmärksamma är killarna bakom online-serien Pure Pwnage, som jag för övrigt rekommenderar alla spelintresserade att se, har nu en auktion på eBay med Halo 3 som de använder vid inspelningen av ett avsnitt. Pengarna kommer gå till välgörenhet. Nypris för Halo 3-paketet låg på ca: 1300:- har jag för mig. I skrivande stund ligger högsta budet på 1225 US Dollar!

Galet!

PURE PWNAGE-AUTOGRAPHED HALO 3 LEGENDARY PACK + extras!
Länk: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320187234811

Untill next time!

No comments: