Tuesday, November 13, 2007

Games for Windows

Jag blir galen!

Ni vet Xbox Live-konton som krävs för att spela online med Xbox 360? Nu gäller det PC också!
För att lira Gears of War (PC-versionen) så används samma konto! Så för t.ex. mig som inte har en 360 och inget sånt konto så är det bara att punga upp med några hundra riksdaler för ett gold-account (om man vill få registrerade stats och achievements) för att skaffa ett!

Helt otroligt! För de som redan har ett spelar det ingen roll men för t.ex. mig så känns det värdelöst. Jag tänker inte skaffa ett sånt guldkonto för ett enda spel! Givetvis betyder detta att det är en trend vi kommer att få se på ännu fler spel, något jag finner helt befängt!

Det är intressant att SONY låter oss spela gratis medan Microsoft inte alls delar deras syn på saken.

Tragiskt...

Det finns dock goda nyheter i horisonten. Visserligen har de absolut ingenting med detta att göra men en bra sak är en bra sak.

Robotkläder från "Hussein Chalayan Spring Summer 2007 Collection"
Det finns att läsa om lite var stans skulle jag tro. Första platsen jag såg det på var faktiskt Aftonbladets hemsida.

Min personliga favorit är helt klart den i slutet av filmen men alla är otroligt häftiga!

No comments: