Wednesday, November 21, 2007

Rektor nästa?

So much to do, so little time!

Som vanligt spenderar jag dagarna med ROPE, www.ropegame.com. Kvällarna däremot, då brukar jag försöka göra något annat för att inte bränna ut mig.

Utöver att umgås med flickvännen så har jag provat på lite nya spel som Crysis, Call of Duty 4 och Soldiers of Fortune: Payback.

Låt mig ta upp dem i just den ordningen:

Crysis. Ett spel jag verkligen sett fram emot länge, mycket tack vare att det är ett tekniskt under men också för att av de videos jag sett så verkade gameplayet otroligt skönt och roligt. Ack så fel jag hade! Det är skräp! Crap I tell you!

Det är fortfarande ett tekniskt under men jösses vad tråkigt det är! Att tömma ett magasin i någons bröstkorg för att ändå bli besegrad av honom känns meningslöst och personligen så tycker jag inte att känslan av det mest centrala i spelet, att skjuta, är mysigt alls!

Det andra spelet är Call of Duty 4 som jag inte hade höga förväntningar på alls, då jag inte är något fan av tidigare spel i serien. Ack så fel jag hade! Det är underbart! Wonderful I tell you!

Det är tekniskt imponerande i all ära, men själva produktionen är bland det bästa jag varit med om på väldigt länge! Och känslan när man spelar... Fantastisk!

Det sista då? Soldier of Fortune? Det var precis vad jag förväntade mig. Hjärndöd action som är roligt en stund!


Vidare så hade jag ganska mycket tid över i helgen, då jag dessutom var utan internet en lång tid pga. internetleverantören bytte serverrum.

Förutom att vara produktiv genom att skriva lite speldesign, putsa på min CV och liknande så har jag även hunnit börja läsa Naruto-mangan. Jag har följt och sett allt från animen men till slut orkade jag inte mer, så jag har börjat läsa mangan nu för att få veta vad som händer. Jag läste omkring 80 kapitel och jösses vad spännande det är nu! Jag har fortfarande inte hunnit ikapp helt men det borde vara gjort snart!

Och jag har hittat en helt otrolig liten leksak jag så gärna vill införskaffa när jag hittar den för rimligt pris i Sverige och att jag faktiskt har den summan (ca: 2700:-).

En ASUS EEE PC 701!
En liten laptop med 7" skärm, kommer med en Linux-dist som OS och solid state hårddisk (sjukt mycket snabbare, eftersom det är ungefär precis som ett RAM-minne).
Hårddisken kanske är i minsta laget på 4Gb men som dokumentdator låter den suverän!


Och sist men inte minst; på tisdag ska jag hålla i min egen föreläsning på Högskolan!
Jag blev kontaktad av instutitionsansvarige om erbjudandet och kommer därför hålla en föreläsning om datorspel. Jag får lön för föreläsningen samt förberedelser på hur många timmar det nu kan ta. Det känns otroligt roligt! Inte bara för att jag får lära någon om spel, men för att jag ser det som något av en bekräftelse på min prestationsförmåga från skolans sida. Tack!

Nu ska jag börja förbereda den med lite utkast!

Todeloo!

No comments: