Tuesday, November 13, 2007

Ett längre inlägg

Erkännes: Det var ett tag sedan sist. Problemet är hela den där "Tid"-grejen, det finns ju nästan ingen över!

I vilket fall så tänkte jag komma med en liten update.

Vi kan kanske börja med The Simpsons Game. Det tog mig och en vän två spelpass att klara av spelet. Det kanske inte är så långt och i all ärlighet så är gameplayet inte det bästa någonsin men det är utan tvekan det absolut roligaste spelet jag någonsin spelat! Adrig har jag skrattat så mycket av ett spel förr! Referenserna flödar och man kan inte låta bli att le när man ser en poster för "Need for Speed: Sexy Time" för första gången.

Dessutom innehåller spelet massor av minispel som delar gameplay med gamla klassiker. Genom spelet får man prova på deras versioner av bland annat Frogger, Gauntlet, Missile Command, Space Invaders, Pokémon och något jag inte vet vad det är som orginal.

Något som är lite synd är dock att spelet "bara" körs i 720p. Precis som Ratchet & Clank och Unchartered... Visst, det är inte dåligt i sig men jag vill ha mina 1080!

Jag hoppades på att äga en stor TV skulle göra så det alltid kändes bra att få sätta sig vid storbilden men icke... Det är mer så att alla andra TV-apparater är små nu för tiden. Nästan dagligen så stöter jag på en 40"-TV i en lokal på skolan och jag kan inte låta bli att tycka att den är i minsta laget.

Annars så tar som vanligt ROPE ( www.ropegame.com ) upp majoriteten av min tid. Ständiga framsteg gör att det är en fröjd att arbeta med! Och hemsidan går riktigt bra. Vi kanske inte kan tävla med IGN.com med antalet besökare men det ökar för var vecka som går.

Jag är dock inte helt säker på varför vi har så många besökare efter att en tysk vän sa följande till mig efter att ha sett "www.ropegame.com" i mitt MSN-nick:

aw, how disappointing... when I've read ropegame, I thought about some sweet virtual bondage >.>

I fredags hade vi en mindre redovisning av hur långt vi kommit hittills och en film från det, samt en gameplay-film kommer att laddas upp på hemsidan så snart som möjligt.

På tal om film så är spel verkligen något som växer inom filmbranchen! Uwe Ball fortsätter och jag tror faktiskt att jag kommer älska hans "Postal". Jag hittade även denna nyhet på filmtipset.se:

Regissören bakom Fyra bröllop och en begravning och Harry Potter and the Goblet of Fire har erbjudits uppdraget att regissera den kommande filmatiseringen av succéspelserien Prince of Persia.
Jerry Bruckheimer och Disney står bakom filmen men kommer inte att börja produktionen förrän efter den planerade skådespelar-strejken i juni nästa år.

Jeffrey Nachmanoff (The Day After Tomorrow) har skrivit manus och förhandlingarna med Newell börjar inom kort. Filmen planeras att släppas till sommaren 2009.

Även om det inte har något med spel att göra så rekommenderar jag dessa två filmer (del 1 och del 2) en vän visade mig på YouTube:





På återseende!

No comments: