Sunday, October 26, 2008

Dags att lägga upp en budget?

Ohoy, mannar!

I höst kommer det omkring 10st spel jag verkligen vill ha men jag har nyligen bestämt mig för att bara skaffa 2-3 st av dem. Why you say? Ekonomiska skäl och tidsbegränsning. Framförallt en kombination av de två. Problemet som inträffar varje höst/vinter är att det kommer så sjukt mycket bra spel inför "the holidays" och år 2008 verkar bli det bästa på länge måste jag säga, om än 2007 var ruskigt bra med bland annat Bioshock och Call of Duty 4.

Att köpa alla spel kostar pengar och även om "jag har råd", så känns det som ett slöseri då jag ändå inte kommer att ha den tid varje spel förtjänar. Och om jag ändå inte hinner spela alla ordentligt då är det väl lika bra att låta bli att köpa några.

Då är det bara köpa de som jag tror är bäst av dem, eller hur? Fel!

Fable 2 t.ex. är ett av de spel jag tror är bäst i höst. Jag tänker inte köpa det nu. Varför inte undrar ni? Svaret är: därför jag tror det är så bra. Va, va, va, tänker ni.

Fable (1) var ett riktigt bra spel. Det är dock så att jag inte spelade det förrän 3-4 år efter att det hade release, ändå tyckte jag det var riktigt, riktigt bra! Jag hoppas på att tvåan ska vara lika bra, så man inte måste spela det direkt för att kunna uppskatta det. Vissa spel vårdas slits inte lika bra med tiden helt enkelt.

LittleBigPlanet dock måste jag ha direkt vid release även om det precis som Fable kommer hålla länge.

No comments: