Wednesday, October 01, 2008

Me casa es me casa

Inget mitt är ditt här inte! F.o.m. idag så äger jag äntligen Göteborgslägenheten! Så nu känns det bättre att golvet i vardagsrummet började läggas om redan igår. Det hade blivit lite jobbigt om köpet inte gått igenom i sista sekund när den förra ägaren går in i lägenheten och ser den gamla mattan ligga ihoprullad i vardagsrummet.

Men nu ska jag berätta varför det är noga med att vara uppmärksam och lyssna på folk...

Min nya lägenhet har en inbyggd och snygg microvågsugn, så jag kände inget behov att behålla min billiga micro jag har i Skövde. Därför gav jag i praktik bort den, då jag bytte den mot fyra flyttlådor med en tjej som bor i samma hus som min Skövdelägenhet ligger i.

Igår när jag var till Göteborgslägenheten så skulle jag värma en sak i micron. Det gick inge bra alls men jag fortsatte tappert att försöka. Ända sättet jag hittade att värma något var med grillfunktionen och det är inte alltid att rekommendera. Trots 100% styrka inställt så hände inget.

Till slut ringde jag den förra ägaren och frågade om det bara var jag som var dum eller om det var något fel på micron:

Han: Den gick sönder för några veckor sen.
Jag: Va?! Det sa du inte till mig!
Han: Jo? Jag sa "den lyser men värmer inte".
Jag: ... Ah... Just det. Det där känner jag igen.

Så sen satt jag där... Utan micro efter att bara några dagar tidigare gett bort den fungerande jag hade i Skövde. Så idag blev det inköp på en ny micro, ej inbyggd modell då de börjar på 2000:-. Den kostade ca: 800:-.

Min dåliga uppmärksamhet kostade mig 800:- i onödan.

Jag köpte fyra st flyttlådor av en tjej i Skövde för 800:-...

2 comments:

Jesper Bylund said...

Min familj brukar kalla det för "lär-pengar". Pengar som får gå emellan för att brygga kunskapsgapet typ.
Tänk vad jobbigt för våra förfäder, dom hade blivit ihjälslagna för liknande missar. Inte konstigt att dom var mesiga. :)

Fler bilder från lägenheten närden är inflyttad! Och bilder från inflyttningsfesten!

Anonymous said...

det var de absolut dyraste flyttkartonger jag hört talas om iaf...:P
hoppas det går bra att flytta in i nya lyan iallafall!:) kram vännen