Friday, February 29, 2008

Det blir till att kolla posten

F.o.m. nästa vecka blir det till att kolla postlådan noggrant varje dag.

Tidigare idag beställde jag äntligen Ninja Gaiden Sigma, ett spel som jag när det kom sa att jag aldrig skulle köpa:

- Varför betala mer för samma spel med lite finare grafik?

Det uttalandet ångrar jag verkligen, då jag först spelade Ninja Gaiden Sigma demot till PS3 och skaffade för några veckor sedan Ninja Gaiden (original) till Xbox och märkte att det är svårt att acceptera den massiva fulheten efter att ha sett hur det kan vara. Och eftersom spelet sannerligen är roligt, så slog jag idag äntligen till på Webhallen då de äntligen sänkt priset med 200:-.

Efter flera månaders sökande efter bra erbjudanden på det spelet på Blocket och Tradera ska det äntligen bli mitt!


Jag köpte/bokade också Army of Two till 360. Jag tror verkligen på det spelet och valde 360-versionen eftersom jag upplever att online-delen just nu är mycket starkare på 360 då jag har haft problem med att spela online på PS3:an. Dessutom får man tydligen ett in-game vapen extra om man förbokar 360-versionen.

Release-datum 6 mars, så det är bara att vänta.

Slutligen, den främsta beställningen gjorde jag i förrgår; en ny laptop!

En underbar (förhoppningsvis) Dell XPS 1530:
2.2Ghz Dual Core, 4Gb RAM, 256Mb 8600M GT och en biometrisk fingeravtrycksläsare. Biometrisk!


Jag tror inte att jag kommer tordas sätta Windows-login på den läsaren dock... Jag litar inte på dem. Även om den är biometrisk...

Att det blev en Dell var inget svårt beslut, då jag tack vare två st. Mecenat-erbjudanden och två st. tillfälliga erbjudanden från Dell så blev slutpriset 5000:- mindre än "originalpris". 33% rea, man tackar, man tackar.

Den kommer dock kanske inte levereras förrän så sent som 17 mars. Senast det datumet är det enda jag fått veta.

I övrigt så spelade jag och två polare Marvel TD (Warcraft 3 "mod"/map) och givetvis ägde vi spelet totalt!

PS. Biometrisk betyder egentligen ingenting! Busswords FTW!

No comments: