Friday, March 14, 2008

Army of Two, Ninja Gaiden och en Laptop

Det var ett tag sedan sist igen... Jag vet inte vad jag ska skylla på annat än att jag jobbar hårt om dagarna och är trött när jag kommer hem, så det blir tyvärr inte mycket bloggande. Och när jag väl har tid och ork så glömmer jag helt enkelt bort det, då jag nu har så mycket annat roligt att göra.

Jag fick nyligen hem Army of Two i postlådan och måste säga att jag är mycket nöjd. Some spelutvecklare ser jag många brister och många saker som lätt skulle kunnats göra så mycket bättre utan mycket ansträngning men som spelare så hade jag sanslöst roligt när jag och en vän sträckspelade igenom hela spelet i co-op!

Ett annat spel som kom dagen innan är Ninja Gaiden Σ och om än det är ett otroligt bra och polerat spel så får jag ångest när jag spelar det. Jag anser mig själv vara en ganska duktig gamer, som slutar spela spel för att jag blir less, tiden inte finns eller för att jag klarar av det men aldrig för att det är för svårt... Förutom nu. Jag har inte slutat spela det men jag känner mig hopplöst utsatt då jag dött över 20ggr och ändå bara är på tredje banan... Jag äger även Ninja Gaiden till Xbox, som är precis samma spel fast sjukt mycket fulare men också mycket lättare, så jag kanske får spela igenom det istället... Trots the uglinesss...

Men sist och störst, så har min laptop anlänt! En mycket trevlig lite maskin måste jag säga! Jag gjorde dock ett stort misstag när jag beställde den har jag märkt... När man beställer en dator på Dell får man ställa in vilka komponenter man vill ha inom några kategorier, däribland batteri. Jag valde att byta ut 6-cellsbatteriet mot ett 9-cells för en extra kostnad men 50-70% ökad batteritid. Vad jag däremot inte alls tänkte på var att dessa batterier är större och därför är min dator nu tyvärr dubbelt så tjock mot vad den hade behövt vara, vilket gör den mycket bökigare att packa ned i en ryggsäck och liknande. Ett misstag jag gärna skulle vilja ändra på. Men att köpa ett nytt 6-cellsbatteri kostar 1400:- plus frakt, så det kommer nog inte ske snart.

No comments: