Monday, April 07, 2008

Dag 3

Det blev ingen statusrapport igårkväll pga. att igårkväll blev idag morse och jag orkade inte googla upp bilder på Dag 3's spel.

Men nu kommer dem!

Dag 3's spel blev:
  • Alien Hominid HD (XBLA)
  • Golden Axe (XBLA)
  • Carcassonne (XBLA)
  • Halo 3
  • Rez HD (XBLA)
  • Rumble Roses XX (Demo)

Samt lite Trial-spel på 360:n men de är ju inte värda att nämna. XBLA-spelen som står ovan investerade jag i och köpte allihop! Golden Axe kostade 45:- och varade i 19 minuter innan vi klarat det... Inte en bra investering.

Carcassonne däremot kostade över 80:- och det har vi haft ganska mycket kul med hittills och vi kommer att spela det imorgon med lite annat folk efter att ha käkat Tacos, så där var det bra spenderade pengar!

Alien Hominid HD... Underbart! Grafiken är så perfekt grafik kan bli och gameplayet är hektigt, action-fyllt och otroligt roligt men helvete (första gången jag svär i min blog!) vad svårt det är om man inte kör på Easy! Det tog ganska lång tid att klara av ändå och det kommer definitivt att spelas igen någon gång.

[Ojojoj!] Nu kom jag på här i skrivande stund att vi även spelade igenom World of Illusion Starring Mickey Mouse and Donald Duck (Sega Genesis) igår! Nu orkar jag dock inte trycka in det spelet i kollaget, så det får bli en stand-alone bild för det! Det spelet var verkligen inte så roligt som jag hade för mig... Charmen finns där men det finns en del otroligt tråkiga designval i det.


[Gah!] Glömde även Rez HD i kollaget!

Rez HD var något nytt för mig. Jag hade hört namnet otaliga gånger, inkl. av min husgäst men hade aldrig provat det. Trots att Trial-versionen legat på min hårddisk sedan länge. Igår provade jag det dock och jösses vad roligt det är! Trance-orgasm av hög kvalité!

No comments: