Thursday, August 16, 2007

Norrland, kycklingar och döden.

Nu var det ett tag sedan sist, därför har en del hänt.
Igår kom jag hem efter att ha varit i norrland i sex dagar för att hälsa på släkt och vänner.

Där har jag bowlat, spelat minigolf men framför allt, den roligaste av alla sporter, jag har spelat Air Hockey! Jag spelade sex matcher men jag vann bara fem. Gud, jag vill ha mitt eget Air Hockey-bord, det är så bisarrt roligt! Har hittat en del på blocket men alla är så små eller har andra fel. Jag vill ha ett stort och kick-ass Air Hockey-bord!

När man väl kommit hem till Skövde igen så är bland det första man märker att någon i min huslängd har dött. Drunknade tydligen i lördags natt, hittades i tisdags kväll. Dock ingen jag kände, så det är lugnt.

Och snart börjar skolan igen och jag längtar! Ska bli otroligt roligt att få fortsätta plugget!

Piyotama
Men nu till den största nyheten.
Igår köpte jag Piyotama till Playstation 3, ett litet pusselspel där man ska kläcka ägg så de inte åker upp i rumpan på mamma. Jag provade det en gång och dog efter kanske 10 minuter.

Senare på kvällen så lät jag min älskade flickvän prova en gång. Jag förklarade snabbt hur det hela fungerar, sedan fick hon fortsätta på egen hand.
Efter att hon spelat tänkte jag att vi skulle se Ocean's Thirteen... Jag märkte att hon var ganska duktig, så jag tänkte att jag kanske hinner se ett anime-avsnitt medan hon spelar men var inte säker, så jag väntade istället... En timme eller så, sedan så drog jag igång senaste Naruto och tänkte att jag kan ju alltid stänga av om hon dör under tiden men det gjorde hon inte. Därefter lyssnade jag på senaste Podcast Beyond som är en timme.

Nu började det bli ganska tröttsamt och jag gick och borstade tänderna, etc.

Det hela slutade med att hon, på sitt första försök någonsin med spelet, överlevde i ganska precis fem (5) timmar!


Hon fick 580300 poäng och rankas just nu med placering 115 i världen. (När hon precis spelat så låg hon på plats 113.) Hon spelade på mitt konto med namnet KizoziK. Jag tror inte jag kommer klå hennes poäng...

Och för att avsluta inlägget:
http://www.piss-screen.de/
Ett spel där man spelar i urinoarer för att se om man är för full för att köra bil...

No comments: