Monday, October 29, 2007

60 minuter kvar...

Klockan är 6.25, måndag morgon. Jag är nyduschad, jag har kollat min mail, mina torrentsidor, gjort en statusuppdatering på ROPE-projektet och sitter nu här och är snortrött!

Jag har helt missat det där med vintertid i år! Jag steg upp före kl. 6, en måndag morgon då jag egentligen inte börjar skolan förrän kl. 13.15! Jag skulle kunna somna här och nu framför tangenterna men gör mitt yttersta för att hålla mig vaken, i hopp om att lyckas kräla iväg till skolan omkring kl. 8 (vintertid) så jag får mer gjort idag än jag skulle om jag börjat efter lunch.

I helgen har jag provat demot av Gran Turismo 5 Prologue (ett demo av ett demo?) och jag är faktiskt lite besviken. Visst, det var väl lite mysigt att köra omkring i men det är mycket mer jaggies än jag någonsin kunde tro att det skulle vara i 1080p. Det blir formodligen ett inköp ändå, eftersom det med all sannolikhet blir ett spel med lång, lång livslängd som man kommer kunna spela i mer än några få timmar.


Annars så har denna helg bestått av att gå på flickvännens födelsedagspartaj i lördags, där jag fick prova på ett par moves i break dance, jag klarade faktiskt av att utföra "Freeze" och någon annan stå på huvudetgrej som jag inte fick veta vad det heter. Uppenbarligen är jag en naturbegåvning på allt jag försöker.

Så nu sitter jag här med beslutsångest... Mjölk eller juice till frukosten?

1 comment:

Toffe said...

Det där om att vara en naturbegåvning i allt måste finnas i familjen för jag är likadan ;)