Saturday, October 20, 2007

Speltrailers

Hej igen.

Detta inlägg skriver jag från min laptop istället för den stationära datorn. Vill ni veta varför?
Därför att internet krånglar som tusan på den stationära. Den kopplas ifrån ca: var tionde minut för att vara offline i några minuter och sedan kommer den tillbaka online. Då är det inte lönt att försöka blogga eller göra något som kräver internet. Just nu står den datorn och gör en systemåterställning till i måndags i hopp om att det ska hjälpa.

Detta är otroligt störande då det är den datorn jag spelar på. Jag vill spela Hellgate: London och Mythos, två spel jag äntligen fick komma med i betan på igår.

Mythos har jag hunnit prova lite grann och det var störtmysigt! En riktig Diablo-klon men det är inget negativt med det om det är det man är ute efter.

I vilket fall som helst så tänkte jag skriva lite om speltrailers.

Jag personligen tycker att spelreklam är den reklam som är roligast att titta på, förutom bisarra japanska reklamer för produkter man inte vet vad det är men den innehåller sexiga anime-tjejer som bor på en farm, har på sig stövlar av kohud och blir mjölkade av en bonde.

Speltrailers finns i så många olika smaker.

Vi har t.ex. den tråkigaste av dem alla, bara gameplay-footage och på slutet spelets namn. Dessa är inte alls särskilt roliga att se men de är fortfarande bra, för man får en bild över vad det är för spel.

Sedan har vi den konstigaste av dem alla. Det är när något helt orelaterat händer, man får inte se något från spelet och sedan får man veta vilket spel det är. Dessa reklamer kan vara fantastiskt roliga och de kanske får spelen att sälja bra men de är... weird.



Sist har vi en mix. Det behöver inte nödvändigtvis vara gameplay-footage men på något sätt så vet man ändå vilket spel det är. Ett exempel är Halo 3's reklamkampanj med det helt fantastiska panoramat de byggt över en enorm strid. Hela den reklamkampanjen är otroligt imponerande och nog det absolut mest imponerande jag varit med om vad gäller spelreklam.



Men igår fick jag se den speltrailer som nog är den bästa jag varit med om. Visst, den säger ingenting om spelet mer än att det kommer, den är inte tekniskt häpnadsväckande men det är så snuskigt häftig och stilistisk underbar!

Just nu kan jag inte komma på någon annan trailer jag blivit lika frälst av men det är förmodligen för jag är snöblind just nu av denna.

Spelet och trailern jag pratar om är: Street Fighter IV.

No comments: