Friday, October 26, 2007

Anställ mig!

De (förhoppningsvis) sista ändringarna i mitt personliga brev samt CV har gjorts och jag väntar nu på att ett par människor ska bli färdig med korrekturläsningen, sedan är det dags att söka exjobbsplats hos DICE.

Direkt därefter är det bara börja med att skriva fler versioner av det personliga brevet, så varje svensk spelföretag får ett brev anpassat till just det företaget. Kruxet är bara att jag inte vet allt för mycket om många av dem utöver vilka spel de gör. DICE som exempel tror jag mig ha en bättre insikt i hur de fungerar än många andra företag.

(Medan jag skrev de två första styckena så fick jag lite feedback. Jag har nu bytt ut ett av mina två "enormt" till "oerhört". Tack!)

Jag litar på mig själv vad gäller förmåga och talang, problemet är bara att lyckas få en tid för ett personligt möte på ett företag. Kommer jag dit, så tror jag mig ha ett exjobb.

Wish me luck!

Dear Mr. DICE, pick me!

No comments: