Tuesday, December 11, 2007

Den lilla stora planeten

Nu är beslutet taget.

Jag kommer att utföra mitt examensarbete hos Lockpick Entertainment, skaparna av MMO-RTS-spelet Dreamlords; www.dreamlords.com.

Det andra företaget jag sökt hos tog helt plötsligt beslut om att inte ta in någon designexjobbare alls! Det känns ganska "B" av dem, med tanke på att det var de som har sagt att de söker designers för X antal uppgifter. Oh well... Sånt är livet.

Så nu får man väl sitta med Dreamlords till våren för att vid sidan av planera att starta eget företag, så var redo världen!

Men just nu, i denna stund så måste jag fokusera på ROPE och en skissteknikskurs. Jag har suttit några timmar ikväll med en poster för ett påhittat spel som jag kallar CAR CRAZY (hemsk titel, jag vet...) och jag tycker faktiskt den slutade ganska bra. Imorgon eller när du nästa inlägg kommer så kan jag ladda upp den. Jag ska vänta lite först för att låta den "sjunka in" för att jag ska hinna göra eventuella ändringar innan inlämning.

ROPE går för övrigt ganska bra och jag ser framsteg varje dag, något som känns väldigt skönt! Det är inte allt för lång tid kvar på dess produktion.

För övrigt har det släppts en ny Little Big Planet-trailer och den är lika mysig som allt annat man sett från det spelet. Spelet som kommer bli min bästa vän f.o.m. release!



Ikväll åt jag hallonkräm till kvällsfika.

1 comment:

Anonymous said...

Nej, inte börja nu. Då blir det ännu mer pyssel med dig...