Monday, December 10, 2007

Street Fighter IV

Än en gång springer tiden på tok för snabbt i sina löparskor av renaste bomull.

Vi närmar oss mitten av december och jag har ännu julklappar att införskaffa. Det är dock ett litet problem med tanke på all svält i världen... Haha, näe men seriöst, de får väl äta grus eller något, men vad ska jag köpa för julklappar? Majoriteten är köpta men det är ett par viktiga kvar...

Annars sitter jag här just nu i soffan med laptopen och lyssnar på "gäddan&braxen - overall" medan jag skaffar konto för online-storage för att kunna hålla automatiska backups på viktiga filer, som dokument.

Jag skulle gissa på att mängden dokument kommer öka ganska drastiskt snart då jag märker allt mer och mer hur den kreativa ådran i kroppen börjar göra sig påmind igen och det är dags att börja skriva koncept på koncept!

Tidigare idag var jag även på en föreläsning om entrepenörsskap och möjlighet att starta upp en egen spelstudio och det är verkligen att hälla bensin i elden när det gäller min glöd för att skapa spel! Jag är så otroligt sugen!

Det känns lite som om min framtidsplan baseras ganska starkt på vad som kommer hända för mig de kommande 50 dagarna. Det är en spännande tid vi lever i.

Och innan jag går in på nästa "ämne" så måste jag ursäkta mig lite först för att det än en gång dröjt lite väl länge sedan jag skrev sist. Jag har haft det på G ett par dagar men det är alltid något som kommer ivägen.

I vilket fall; jag skrev tidigare om hur frälst jag kände mig efter att ha sett trailern för Street Fighter IV och de har äntligen släppt bilder från spelet och jösses... Det är vackert! Jag skulle varenda svältande barn i världen för att få spela det nu!


Värt att nämna, som inte alls är relevant till Street Fighter, spel eller mycket annat är att även min flickvän nu börjat blogga på blogger. Så för er som vill läsa skickar jag er härmed vidare till: s0ffsan's blog.

Nu ska jag leta upp lite referensmaterial till ett nytt spelkoncept jag tänkte skriva lite på!

Hasta la vista, baby!

No comments: