Wednesday, May 14, 2008

GRIN

Arcade Berg, level designer på GRIN. Woohoo!


Den 2 Juni har jag min första dag som professionell level designer på GRIN i Göteborg.

Jag känner faktiskt att jag har lite rätt till en viss mån av skryt nu:

När det var dags att välja gymnasieinriktning visste jag inte riktigt vad jag skulle välja, så det fick bli samhäll eftersom det sades att då kan man vidareutbilda sig till det mesta.

Gymnasiet gick bra, jag fick stipendium för utmärkta betyg men det var dags att ta ytterligare ett beslut; vart ska jag läsa och vad för min vidareutbildning?

En Google på "datorspelsutbildning" senare så var beslutet taget. Det fanns visst en sån utbildning i den där staden Skövde. Jag hade ingen aning om vad Skövde var för ställe eller vart i Sverige det låg men vad spelar det för roll när det fanns en intressant utbildning där.

Jag kom in på första försöket och har haft tre suveräna år här på dataspelsutvecklingen på Högskolan Skövde!

Under det sista året började man känna pressen är det nog var dags att börja söka jobb även om det på sätt och vis kändes lönlöst:
Som om det ens är någon mening att söka. Man lär knappast få något utan något riktigt suveränt i sin portfolio.
Det visade sig dock vara väldigt stor mening att söka; jag fick mitt jobb.

Jag fick det första jobb jag sökt i hela mitt liv. Jag har fått det jobb som många, många andra också sökte. Jag har faktiskt fått det jobb som nu har gett mig en framtid inom min drömbranch och framtiden ser ljus ut!

No comments: