Wednesday, September 03, 2008

Chrome

Det här inlägget är lite specielt, faktiskt.

Jag har aldrig skrivit ett inlägg i denna blogg med Internet Explorer, istället brukar jag använde Firefox. Det kan hända att jag någon gång postat med Opera då det också är en mycket trevlig browser.

Men idag, då bloggar jag med Chrome. Google Chrome.

Google släppte igår sin nya browser för allmänheten av prova på och jag är inte den som säger nej till att prova på Google's grejer!

Just nu, efter ca: 30min erfarenhet vet jag inte vad min slutgiltiga dom kommer att bli. Den är slimmad, smidig och verkar snabb. So far, so good. Däremot förstår jag inte riktigt varför jag inte lyckas använda Google Bookmarks eller Google Toolbar. Man kan tycka att den funktionaliteten redan bör vara implementerad i deras egna browser och det kanske den också är men jag lyckas då inte hitta det.

Dessutom förstår jag inte varför den identifieras som Firefox och jag har inte listat ut om Firefox's addons fungerar till den.

Fördelar som att om en tab/flik kraschar så är det bara den och inte resten som kraschar är riktigt trevliga men jag är inte så överväldigad av allt gott som jag trodde jag skulle bli i och med att produkten heter Google men jag ska baske mig fortsätta använda den ett tag framöver!

No comments: