Wednesday, September 10, 2008

Jag vill vara en Sackboy!



Jag vet att filmen fuckar upp formateringen på sidan men det är det värt. Den imbeddade filmen är i SD. Vill ni se HD-versionen, gå till:
http://www.gametrailers.com/player/39777.html

Jag vill hävda att den LittleBigPlanet-filmen är den bästa hittills och det är jobbigt att behöva vänta tills jag får iträda rollen som en otroligt skön Sackboy!

Men nu till dagens upptäckt; det är tydligen möjligt men svårt att kommunicera med gatumusikanter.

Varje dag på väg till och från jobbet går jag genom en tunnel mellan GBG's central och Nordstan, sitter där antingen en tiggare eller en "musikant". Jag har varit på jobbet varje vardag sedan 2 Juni, så det blir väl ca: 200ggr jag gått där totalt.

Idag var första gången jag såg någon faktiskt prata med en musikant.

Det var en gång förut då en otroligt full kille gjorde ett försök genom att gå fram och fråga om han kunde låt X eller låt Y men musikanten bara ignorerade honom och fortsatte att spela "låt" Z. Det har allt verkat som om dessa människor (låg form av människor) har någon sorts barriär mot tvåvägskommunikation men idag, på väg till jobbet stod där faktiskt en man och diskuterade något med dagens musikant!

Helt otroligt! Jag vet! Dock bör sägas att mannen (den vanliga människan) gjorde sig tydligt förstådd och jag hörde och förstod vad han sa. När musikantvarelsen däremot pratade, då lyckades jag inte tyda ett enda ord, trots att jag verkligen försökte. Det verkade dock som om mannen gjorde det. Hur det gick till vet jag dock inte.

Men alltså, det verkar finnas en möjlighet att prata med musikanter på ett sätt så de förstår. Alltså finns det hopp om att en dag be dem dra åt helvete.

1 comment:

Anonymous said...

Haha, härlig finish!