Thursday, September 04, 2008

Golf

Hej Hopp, här bloggar jag igen.

Jag använder fortfarande Chrome och är fortfarande inte helt såld. Det finns fördelar; inbyggd aktivitetshanterare osv. men just nu känns ändå Firefox bättre.

Anyhow, dagens ämne är hemförsäkring.

Det måste man ha och olika företag erbjuder även olika tillägg, som t.ex. drulleförsäkring. 
Ett företag, Vesta (tror jag det heter) som jag funderar på att byta till har ett mycket intressant tillägg som man kan kryssa i:

Golf

Jag blev väldigt konfunderad när jag såg det alternativet och fråga min handläggare på min bank vad det innebär. Hon skrattade lite och förklarade:

Det är att ifall du faktiskt lyckas få Hole In One när du är ute och spelar Golf så får du ersättning för att kunna bjuda dina golfpolare på champagne.

Jag skrattade högt och insisterade på att hon måste driva med mig men så var tydligen inte fallet. Golfknösarna har faktiskt ett eget tillägg på hemförsäkringen... Helt otroligt...

No comments: