Monday, July 28, 2008

Buttman!

Nu var det länge sedan jag bloggade igen och för detta ber jag er om ursäkt. I vilket fall som helst så kommer härmed en liten uppdatering!

I lördags såg jag The Dark Knight på Salong 1 i Skövdes SF-biograf. Den är jävligt bra! Filmen alltså... Bion är helt okej. The Dark Knight; 5/5 på Filmtipset, top 5 bland mina favorit-comic-filmer och sjukt mycket bättre än Batman Begins som också är ruskigt bra!


Efter bion skulle jag och min tjej, som jag såg filmen med gå och hämta hennes cykel som hon parkerat en liten bit bort. Hon fick problem med att låsa upp låset på den och man som jag är erbjöd jag mig att göra ett försök. Jag stod i flera minuter och fifflade med nyckeln i låset utan framgång! Till slut säger jag skämtsamt:
- Hoppas fan det här är din cykel så jag inte står med någon annars och meckar.
- Haha, näe, det är det ju inte!
- ....
- ....

Någon annan har en precis likadan lila Monarkcykel som henne och har parkerat den alldeles bredvid! Enda skillnaden var att den här hade en korg framför styret men det var inget man tänkte på i första taget. När vi väl märkt det och provat nyckeln i rätt lås fungerade den perfekt!

För att göra det hela lite mer komiskt upptäckte jag igår att denne andra person dessutom är en granne till mig, dock ingen jag känner...

En annan konstig grej som hänt är att jag imorse på jobbet när jag loggade in på Skype fick ett meddelande av en person jag inte hade på min kontaktlista.

"hello. are you online? I am an video game collector in berlin and I would like to ask you some questions..."

WTH...? Det första jag tänkte var att det måste vara en bot men varför tusan skulle den presentera sig så dumt? Botsen brukar ju vara "heta brudar" som vill skicka privata bilder på sig själv. Jag fortsatte konversationen i alla fall och det visade sig att det han sa stämde; han är en spelsamlare i Berlin och håller på med någon forskning om Atari 2600 i olika länder. Han hade tydligen hittat mig genom att söka på "arcade" inom Sverige.

... Där ser man. Jag kunde tyvärr inte hjälpa honom med forskningen då jag inte var med i 2600-eran men jag vidarebefodrade hans frågor till resten av kontoret, så kanske någon av dem kan hjälpa honom.

That's it for this time.

PS. Jag har bokat Soul Calibur IV till PS3.

No comments: