Saturday, July 05, 2008

NEED på vatten

Jag sitter på ett tåg och håller på att rinna iväg. Det är sjukt varmt och promenaden till tåget tog 20min i ännu varmare klimat.

Om bara tåget kunde börja rulla i alla fall så det börjar blåsa in sval luft från fönstrena... Men icke! Fortfarande 4 minuter kvar till avgång.

En flaska riktigt kallt vatten hade varit otroligt schysst just nu... Allt jag har i ryggsäcken är ljummen öl och det är inte riktigt att rekommendera nu skulle jag tro.

Men varför sitter jag då på ett tåg vid lunchtid en lördag? Jo, det är nämligen så att de två senaste nätterna har jag sovit i Göteborg hos mig bror och är nu påväg tillbaka till Skövde!

Det var en helt bisarr upplevelse igår morse att kunna sova ändå till klockan 7 på morgonen för att sedan till jobbet! Det är lite annorlunda än att stiga upp före kl. 5 på morgonen för att gå till ett tåg som tar 1.5h att komma till Göteborg.

Det vore helt klart nice med en bostad i Göteborg nära centrum. Men de växer tydligen inte på träd.

Men allt detta är nog ganska ointressant för er, det ni undrar är nog varför det har varit så dött på denna superba och ytterst meningslösa blog?

Jo, det är nämligen så att jag suttit och spelat DS på tåget istället den senaste tiden. Vilket spel, vilket spel(!?), undrar ni. Final Fantasy Tactics: Grimoire of the Rift A2, svarar jag. Det är som vilket annat Tactics-spel som helst, vilket för mig är en bra sak! Jag har spelat det över 15h, förmodligen närmare 20 och det är för mig otroligt mycket för vilket DS-spel som helst!

Lite barnslig story kanske men den är funktionell. Väldigt långsamt gameplay, tyvärr men det är roligt att spela ändå och grafiken är helt underbar. Pixlar är sexiga! Färgglada pixlar desto mer!

Efter att jag spelat klart, eller spelat mig less på FFTA2 (inte min förkortning) så kommer jag nog krypande tillbaka till laptopen på tåget, så ni får er er dagliga dos av pointless ranting.

PS. Tåget har börjat köra nu och vinden susar i vagnen. Det är toppen! Snart är jag hemma och då jävlar ska jag dricka vatten, krama min flicka och ta en dusch!

Luso; huvudkaraktären i FFTA2.

En tjuvslyna från FFTA2

No comments: