Friday, July 18, 2008

Epic Sackboy Failure

På Media Molecule's* hemsida finns en mall för hur man gör en egen Sackboy**. För 1-2 veckor sedan skrev jag ut en sådan på ett A4 för att sedan klippa och klistra ihop den. Den blev tokläcker men munnen såg lite skum ut men jag tänkte att den ska nog se ut så.

Därefter skrev jag ut en i A3 på jobbets skrivare på tjusigt glossy fotopapper, denna gång färglagd och blev idag äntligen klar med den! (Tar ett tag att klippa och jag arbetar bara på den vissa raster.)

Stolt som få ställde jag upp den på skrivbordet bredvid den första och min Big Daddy.

Stoltheten varade bara i några timmar. Under slutet av arbetsdagen såg jag på deras blog att de nämnde att munnen var lite knepig och länkade till en bild som visade hur den ska se ut... Inte som min.

Så nu nästa vecka måste jag börja om på en ny och göra rätt!

Bilder kommer den dag jag lyckas göra en lyckad!

En Sackboy

* Skaparna av LittleBigPlanet http://www.mediamolecule.com/
** De söta små krabaterna man spelar som i LittleBigPlanet.

No comments: