Wednesday, July 16, 2008

Microsoft vann i år

Igår höll Sony sin presskonferens på E3 och jag måste säga att jag är imponerad.

Alla talare höll mycket hög klass, scenen hade den absolut bästa setupen av de tre (M$, Nintendo och Sony) och de visade ganska mycket spel. Trots att allt var bra så saknades en grej och det var ett "OMFG NEEEEED!"-moment som Microsoft hade med sitt announcement om Final Fantasy XIII.

Vi fick se LittleBigPlanet, Resistance 2 och God of War 3 bland annat men det där lilla extra saknades.

Jag måste tyvärr erkänna att enligt mig så vann Microsoft E3 i år och jag tror de kommer dra ifrån Playstation 3 ganska rejält. Jag hoppas inte det men det är vad jag tror.

Dock måste en eloge ges till Sony då de gav den mest intressanta genomgången på deras försäljningssiffror etc. någonsin än vilken konferens du jämför med!

De hade en custom built-bana från LittleBigPlanet istället för PowerPoint!

No comments: