Tuesday, July 15, 2008

E3, two down, one to go

E3, den enorma spelmässan började igår och nu har både Microsoft och Nintendo haft sina presskonferenser.


Microsoft hade sin igår och jag streamade den live på tåget hem från jobbet.

Jag måste säga att jag tycker de lyckats riktigt bra. De visade upp några riktigt starka titlar och även om jag personligen inte nappade på allt de visade så tror jag att de gjort nästan allt rätt nu. Jag tror att resten av 2008 och 2009 kommer vara ruskigt bra år för dem.

De har tagit alla lyckade koncept, stulit dem och eventuellt gjort dem lite bättre. De har tagit Wii's Mii och kallar dem för Avatars, de har tagit Singstar och kallar det Lips, de har tagit Buzz och kallar det Scene It, de har tagit Eye Toy och kallar det för något jag inte kommer ihåg namnet på.

Dessutom har de exklusivt Gears of War 2 och Fable 2, två riktigt säljbara titlar.

Utöver allt detta så är det två saker till som verkligen bodar väl för deras framtid:

Det första är ett sammarbete med Netflix, såvitt jag vet den största online-baserade filmuthyrningstjänsten i USA.

Det andra... Det andra gav mig en äcklig rysning längs ryggen när jag hörde... Xbox 360 får Final Fantasy XIII. Jag känner mig våldtagen... Playstation 3's största exklusiva titel....

Visst, jag är väl glad över att fler får uppleva Final Fantasy... Men jag ville att Sony skulle få ha den själv...


Nintendo hade sin konferens för ett par timmar sedan. Jag streamade det medan jag satt på jobbet och sneglade medan jag arbetade.

Summering: Besvikelse

De visade inte upp något som var särskilt intressant för mig och dessutom togs majoriteten av tiden upp av någon slyna jag inte vet vem det var. Hon var tråkig, pinsam och en dålig talare! Hon försökte dra skämt, få publiken att relatera till henne men allt hon gjorde blev failure... Tacka vet jag den tid Reggie the Regginator fick.

Om 15 minuter börjar Sony. Jag hoppas på att kunna streama härifrån tåget utan problem.

Visa mig LittleBigPlanet!

"Reginald "Reggie" Fils-Aimé (pronounced /ˈfiːzəmeɪ/ fee-suh-may) is President and Chief Operating Officer of Nintendo of America"
...Och den bästa jävla talaren någonsin på E3!

No comments: