Saturday, July 12, 2008

Jag gör världens bästa mackor

I måndags gjorde jag helt sanslöst god mat!

Jag tillagade ugnsstekt falukorv med mos och gräddsås. Moset var pulvermos och såsen var pulversås men korven, den var en riktig korv!

Det räckte till fyra portioner; tre madlådor och en att äta direkt. Perfekt, tänkte jag, då har jag lunchlåda till imorgon tisdag, onsdag och torsdag. Det skulle passa toppen då jag ändå planerat att äta ute i fredags.

Ett litet problem uppkom. Det var FÖR gott! Jag åt det till middag direkt efter jag lagat det, lunch dagen efter, följande middag och sedan följande lunch, så det tog slut snabbare än planerat. Men gott var det! Ojojoj!

Så i torsdags kompenserade jag all gräddsås och ost med en tonfisksallad. Hälso-freak som jag är.




Men idag, den 12 Juli 2008 kan jag ha överträffat min ugnsstekta delikatess med bland de bästa mackor jag gjort!

En sak ska ni ha klart för er; jag gör sjukt goda mackor! Det har jag alltid gjort. Smörgåsar är verkligen mitt område!

En smörgås baserat på rester från julbordet kanske? Smörgåsar med 5 sorters kött? Två skivor bröd med fem varmkorvar emellan? You name it, jag har nog gjort det och det blev med största sannolikhet gott!

Mackorna jag gjorde för ett par timmar sedan är inte de absolut bästa jag gjort i mitt liv men de platsar definitivt i topp 10-listan!

Jag inser att det vore elakt av mig att bara prata om hur goda det är utan att berätta vad jag åt, så här kommer det: Kycklingmackor!

Och vill ni göra (nästan) lika goda mackor själva hemma, så tänkte jag berätta för er med steg för steg-instruktioner och bilder.

Enjoy!







2 comments:

Anonymous said...

Värsta Subway mackorna! Såg sjukt goda ut, det gjorde dom!! Nu tror jag banne mig att jag måste ta o göra mig en egen delikatessmacka! Vart tvärhungrig efter att ha sett dina! :P

David Lundvall said...

Ser sjukt gott ut, jag vill ha sådana där mackor!! Du kanske borde ställa upp och fixa lite sådant till eftermiddagshungern som infaller typ varje dag på jobbet. :D