Friday, August 01, 2008

Ökning i spelbiblioteket


Igår blev det två till spel till spelsamlingen, båda Fighting-spel.

På vägen till Centralen efter jobbet gick jag in på GAME medan jag väntade på tjejen som också varit i Göteborg på dagen och skulle åka hem med samma tåg som mig. Väl inne hittade jag Naruto - Rise of a Ninja för 299:- till 360:n. Det var perfekt timing då jag denna vecka letat efter det spelet på både Blocket och Tradera. Alla på Blocket var redan sålda och den enda Tradera-auktionen jag hittade tog slut idag och med ett för kraftigt pris.

Totalt har jag spelat det i 1½ match, så jag kan inte säga mycket om men det är säkerligen roligt!


Det andra spelet är Soul Calibur IV till PS3 som jag förbokade förra veckan när lönen trillade in på kontot och igår kom äntligen spelet.

Det är snyggt, tight och roligt, allt som för mig definierar Soul Calibur-serien. Jag spelade igenom Story-mode med Mitsurugi en gång på normal svårighetsgrad (som visade sig vara lite väl lätt då jag fick lite väl många Perfect) och märkte att de bytt hur man utför några moves men det är något jag får leva med.

Jag ser fram emot att spela mer av båda spelen i helgen!


Idag när jag kommer hem ska jag även införskaffa PixelJunk Eden till PS3, då demot är helt underbart!

No comments: