Monday, August 25, 2008

Signed

Jag har skrivit på kontraktet för lägenheten idag...

Handpenningen är på 70 000:- massiva kronor! "Handpenning"?! Det är mer pengar än jag någonsin spenderat på något! Sen saknas "bara" 630 000:- till! Usch, man får fan ångest för mindre...

Det har varit mycket sk. ångest på senaste? Jag kanske har fått en släng av emo? Det är en emo på jobbet, så jag kanske fått det av honom?


Det är allt för mycket att göra nu. Mycket att göra på jobbet, vilket är kul i sig i och för sig. Säga upp min nuvarande lägenhet. Gå till banken och fullfölja mitt lån (så jag har råd med sjuhundratusen tokiga kronor!). Få tag på packlådor. Packa. Räkna på extrakostnader. Betala handpenningen (sjuttiotusen hemska kronor...). Städa denna lägenhet. Komma fram till exakt när jag ska flytta. Gå ur svenska kyrkan. Adressändra. Beställa internet till nya lägenheten. Laga någon mat jag kan ta med som lunch imorgon (nu har man minsann inte råd att äta ute...).

Gah! Cannot compute!

Nu ska jag sitta och stirra in i en vägg tills tjejen kommer hem.

1 comment:

Anonymous said...

tror faktist inte du måste kalla dig emo för att du har ångestkänslor över ett så stort lån, det ÄR en hel del pengar.. jag skulle mer kalla det mänsklig reaktion ;P hehe... can't wait to see the new place irl :)
saknar dig vännen! (F) kramar