Saturday, August 23, 2008

Längre bort från Norrland

Jag anlände jag beskådade, jag vann.

Budgivningen that is.

Jag lade ett bud på lägenheten, 20 000:- över det dåvarande högsta och vann därmed budgivningen så på måndag kl. 11 ska jag skriva kontrakt för en lägenhet i Göteborg.

Läskigt? Det är det många som frågat mig vid det här laget. Jag känner inte att det är läskigt men om ni frågar minuterna innan jag skriver på, då är nog svaret annorlunda. Men visst, det känns ganska mäktigt för lilla mig, killen som just blev klar med skolan, han som just fått sitt första jobb och det dyraste han någonsin köpt är hans TV. Nu ska han ta ett lån som han får betala tillbaka under 45 år.

Men positiv attityd vinner i längden! Den lille killen ska flytta till Göteborg!

1 comment:

Anonymous said...

grattis! :) vad härligt att du kirrat boende nu!! är det lägenheten som gick väldigt mycket i blått som du köpt, eller? isf tror jag du kommer känna dig hemma där rätt snabbt ;) kramar