Tuesday, August 05, 2008

Lgh i GBG - Ångest

Jag har precis varit på visning på en lägenhet i Göteborg. 57kvm, 2 rum och kök. Nu har jag ångest och mår dåligt över att jag inte vet om jag ska lägga bud eller inte.

Ett "problem" är jag nu bor i en byggnad som är byggd 2004. Därför är allt hemma superfräscht! Köksluckor, badrum, väggar, korridor, hiss, design... Allt är nice! Men det är en liten lägenhet. En studentlägenhet jag egentligen inte får bo i. Och sist men inte minst så är den i Skövde. Så jag behöver verkligen en i GBG, tyvärr.

Den jag kollade på idag är annorlunda:

Storleken räcker men är i minsta laget. Korridorer och hiss känns gamla och slitna. Köket har ingen spisfläkt så det får jag installera själv och betala. Det är inte i Centrum. Väggarna har väv som jag avskyr.

Men den är väldigt fräsch, hela lägenheten. Badrummet är extra fräscht! Köket är superfint. Storleken räcker trots allt. Det finns badkar. Det tar bara 10min med spårvagn till centrum/jobbet. Närmaste butik är 15min promenad (jag gick och tog tid) eller 2-3minuter spårvagn. Byggnaden är tydligen solid och därför ganska ljudisolerad (läs: hemmabio).

Usch... Jag vet verkligen inte hur jag ska göra. Det är verkligen jobbigt. På torsdag måste jag ha bestämt mig, för då kommer mäklaren att ringa mig och fråga om jag vill lägga bud...

Kalaset börjar på 750 000:-.









1 comment:

Anonymous said...

jag tycker lägenheten ser riktigt fin ut! och du borde väl få tapetsera väggarna efter egen smak, så du blir kvitt väven? lite konstigt att det inte fanns köksfläkt, tycker jag.. har du tagit reda på hur dyrt det skulle vara att få en sån installerad? kram