Wednesday, August 27, 2008

Långa dagar

Äntligen är jag på tåget hem. Om ca: 1h är jag hemma.

Även om jag älskar mitt jobb och har roligt när jag är där, så är vissa dagar ganska långa.

Idag var en sån dag där många saker var tvungna att bli färdiga. Och flitig (läs: dum) som jag är så hade jag givetvis tagit på mig massor att göra, så det var bara sitta tills allt var klart, vilket var kl. 21 ikväll.

Jag längtar verkligen tills jag får säga: "Det här är vad jag gör på jobbet!"

En annan grej, va! Vad tusan ska man skaffa för Internet-abonemang till den nya lägenheten? Finns ju inget vettigt via telejacket... Jag vill ha upload likväl som download, ju! 1mbit upp? Bah, säger jag! Bah! 10/10, tack? 6/6 räcker... Men nääääe, här får du en ynka mbit upp. Möjligtvis att det går att få två....

Det här är väl ändå år 2008? Alla byggnader ska vara hookade till riktigt bredband om du frågar mig... Vilket ingen gör...

No comments: