Wednesday, June 11, 2008

Det brinner någon stans, mitt hundrade inlägg

Jag sitter på ett tåg på Centralen i Göteborg som förhoppningsvis någon gång åker iväg mot Skövde. Tåget, som jag i nuläget inte är helt säker på att det är rät, kom in en halvtimme senare än vanligt och tydligen får inga tåg lämna centralen pga. brand någon stans. Det är kaos på SJ.

Jag vill ju hem!

Förhoppningsvis är detta rätt tåg i alla fall, så jag inte sitter här som ett fån och måste kliva av sedan. Eller ännu värre, att tåget åker iväg innan jag fattar att det är fel.

Dock så hör jag fler i tåget tala om att de är påväg till Skövde och Stockholm, så det bör vara rätt, eller så är vi många fel.

NU TALAR DE I HÖGTALAREN! (Medan jag skrev det ovanstående.)

"Vi kommer att lämna stationen så fort vi får ett lok till vårat tåg. Vi kommer snart att lämna stationen."


Man tackar! När jag började skriva detta trodde jag att det skulle dröja i flera timmar och att jag skulle hungra ihjäl!

Ibland är timingen alltför rolig.

PS. Detta är mitt hundrade inlägg på denna blogg! Detta bör firas stort men så kommer det inte att bli. So neh!

No comments: