Monday, June 16, 2008

Gief more MGS!

Min plan var att införskaffa Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots i slutet av månaden när lönen trillade in.

Som förberedelse inför tidigare nämnda spel tänkte jag att det var dags att spela igenom Metal Gear Solid 3: Snake Eater så jag införskaffade det på Tradera och spelade det i några timmar i slutet av maj men sedan blev det inte av att jag spelade det mer. Jag kände att det jag spelat hittills inte var superbra och jag hade kände helt enkelt inte att jag hade tiden.

Well, i förrgår och igår tog jag mig i kragen och spelade igenom resten av spelet. Kort efter där jag slutat tidigare tog spelet en total vändning i hur roligt det var och blev helt suveränt! Jag kunde inte sluta spela och igår när spelet tog slut satt jag bara där stilla och kände mig helt tom.

Ett sug kröp sig på mig, ett Metal Gear-sug. Jag kunde inte låta bli, jag beställde MGS4 och en Dual Shock 3. Nu måste jag vänta på leverans... Idag är en jobbig dag; jag hoppas på att det anländer imorgon.

En rolig grej med att beställa MGS4 var att det var 100:- billigare på Spelbutiken än på Webhallen, så för första gången på mycket länge beställde jag inte på Webhallen. En ännu roligare sak är att om man söker efter "Metal Gear Solid 4" på Spelbutiken så hittar man två identiska produkter, förutom att priset skiljer dem åt. En för 499:- och en för 549:-. Det enda som skiljer dem åt när man kontrollerar är box cover.

Jag har mailat dem och frågat varför detta är, så vi får se vad de svarar.

Nu kan jag i alla fall inte göra annat än att sitta och längta på att spelet eller dess avi kommer i postlådan så jag kan få en fortsättning och avslutning på denna otroliga historia som hittills givit mig över 50h extas!

No comments: