Tuesday, June 10, 2008

Pendla, pendla, pendla

Det är lite drygt att pendla.

Jag sitter, än en gång, på tåget påväg hem från Skövde och jag är trött! Riktigt trött! Det är svårt för mig att hålla mig vaken just nu faktiskt men jag vill verkligen inte somna på vägen hem, för att jag är rädd att missa att kliva av på min station.

Under de första fem dagarna som jag pendlat, så hhar tåget hem varit försenat till Skövde tre ggr. Jag hoppas verkligen det var en dålig vecka och inte en trend.

Tydligen lyckades jag glömma att tömma sidofickorna på ett par byxor innan de tvättades i helgen, så mitt resekort blev "lite blött" och jag har inte längre något kvitto till det. Struntsak kan tyckas men jag kanske behöver det om jag ska försöka deklarera bort kostnaden för resor. Jag får se hur/om jag löser det.

Annars så är det mest spännande just nu huruvida en mycket god vän till mig också ska få jobb på GRIN fast som Game Designer. Jag hoppas innerligt på det och försöker göra mitt bästa "from the inside". Vi får hoppas att det räcker.

iPhone ("2") visades även upp idag. Den 11 Juli kommer den hit! Jag är lite kluven. Den är bra, absolut. Men den har en del knäppa saker för sig, som brist på MMS-stöd och ingen medföljande GPS-navigationsmjukvara. Vi får se, men jag tror inte jag kommer skaffa en. Jag vill ju ha en Android-telefon, när tusan de nu kommer!

Well, hip hip, nu ska jag sluta skriva trams.

No comments: