Monday, June 02, 2008

Första dagen på framtiden

Jag är trött just nu.... Ofantligt trött. Ändå är det ingenting mot vad jag trodde jag skulle vara idag.

Alarmet var ställt på 0450 men jag vaknade redan 0415 och kunde därefter inte somna om. Det betyder att jag sovit i mindre än fyra timmar inatt.

Idag är min första dag på jobbet.

Just nu sitter jag på tåget som avgick från Skövde station kl. 0600 och surfar med mobilt bredband. Än så länge verkar det inte vara några problem med täckning till modemet.

Jag börjar inte jobbet förrän kl. 0800 men för att hinna dit i tid så måste jag ta ett tidigt tåg och stiga upp ännu tidigare. Lite jobbigt kan tyckas men i slutändan så är det värt det utan vidare diskussion. Jag har ju ett jobb på Grin.

I min ryggsäck har jag med mig 32st tigermuffins. Jag var ju så dum att jag på en arbetsintervju sa att om de anställer mig så bjuder jag på muffins. Det första jag kommer göra på jobbet är då verkligen inte att svika dem! Jag hade först tänkt baka chokladmuffins tillsammans med tjejen men vi var både lite väl... slitna, igår. Men det är inget fel på köpemuffins!

Jag är verkligen nyfiken på vad denna dag har att erbjuda. Vad kommer jag att få göra? Vad blir min första uppgift? Hur kommer de andra level designers att vara? Vart kommer jag äta lunch? Vad kommer jag att äta till lunch? Hur god kommer dagens lunch att vara?

Mmm... Mat! Jag åt ingen frukost idag, förutom att jag drack ett glas mjölk. Jag tror det beror på en kombination av två saker.

Det första är att jag igårkväll åt så mycket Tacopaj att jag fick ont i magen alldeles innan vi gick och lade oss. Det andra är för att jag är väldigt pirrig i magen idag, så det är mycket som är osäkert. Vad kommer jag att äta till lunch, t.ex.?

Dagens inlägg är mer babblande än något hittills tror jag men det är inget att göra åt. Jag är trött, jag är förväntansfull och än en gång; jag är så trött!

Tågresan tar 1.5h men jag törs inte sova på tåget pga. risken att jag missar att kliva av i Göteborg, dessutom verkar det klokt att inte komma på jobbet första dagen helt nyvaken. Om ett tag, när jag känner mig tryggare med allt vad gäller resandet så kommer jag nog sätta i system att sova på tåget. Men på samma gång så är det ett bra tillfälle för mig att göra något nyttigt.

Den här veckan, förutom idag, så kommer jag att sitta och revidera mitt examensarbete lite för en retur som ska in den 9 juni. Även om jag fått jobb (woohoo!) så vill jag ändå definitivt ha min examen.

Nästa vecka funderar jag på att börja och sitta med editorn till Warcraft 3 under pendlandet, så jag är redo för Starcraft 2-editorn när den kommer.

Jag är sjukt trött.

Det är mycket möjligt att det kommer ett till inlägg idag på vägen hem från jobbet, bara så ni vet! Jag kommer förmodligen ta ett tåg som går strax efter kl. 18, så titta in igen vid sjutiden!

Jag är sjukt trött.

Puss och Kram!

No comments: