Friday, June 13, 2008

Get your facts straight!

På vägen mellan jobbet och Centralen påväg till tåget jag nu sitter på, gick jag in på en butik och tog ett exemplar av en tidning jag aldrig sett förr: digitallife

I den tidningen har de en text om Metal Gear Solid 4, which is fine men de har också tre st. läsarfrågor som man kan vinna priser från Konami genom att svara rätt på.

En av dessa frågor är: Till vilken konsol släpptes det första Metal Gear?
A) Playstation
B) NES - Nintendo 8-bit
C) Sega MegaDrive

Här har vi ett stort problem då inget av dem är rätt svar! Jag antar att de är ute efter svar B) NES då detta är vad de flesta tror men om jag inte är helt ute och cyklar nu så kom det först till MSX! NES-versionen är en kraftigt ändrad port!

Om man nu ska ha en frågesport med priser så ska man väl se till att åtminstone se till att de kan svaret själv på sina egna frågor!

Det var det första numret av digitallife jag bläddrade i och jag har redan tappat respekten för dem totalt...

No comments: